Вибрати обладнання для салону краси та СПА обладнання – непростий крок у справі створення салонного бізнесу. Кожна робоча та допоміжна зона потребує часом десятків одиниць техніки: це і перукарське обладнання, і косметологічне обладнання, і масажне обладнання, а також меблі, інструменти та матеріали (махрові рушники, халати, серветки тощо). Наприклад, щоб укомплектувати все для перукаря, ваш список становитиме 29 позицій – від перукарського крісла та сушуара до щітки-кошторису. Ще складніша справа з косметологічним обладнанням (косметологічні апарати, комбайни та ін.) або СПА-обладнанням (хаммами, гідромасажні ванни, капсули, і т.д.) – списки складають по кілька аркушів. Крім того, новачки часто забувають про меблі для салонів краси, а це не тільки шафа-купе для гардеробу, але і крісла, дивани, робочі столики, стільці, шафки та тумбочки. При створенні салону краси знадобиться також обладнання для стерилізації. Обладнання салону краси продають багато компаній: великі та дрібні, компанії-новачки та компанії, які давно на ринку. Очі розбігаються, і зробити вибір нелегко. Чи існують правила вибору обладнання для салонів краси та СПА-салонів? Так, такі правила є, спробуємо про них розповісти.
Перше правило – “інформаційна розвідка”
Строго кажучи, я мало вірю в те, що без допомоги фахівців можна зробити непоганий вибір обладнання салонів краси та СПА-обладнання. Так само як розробити технологічний проект салону краси. Ці два пункти у створенні салону краси, мабуть, найскладніші і навчитися цьому майже неможливо. Проте навіть якщо ви користуєтеся послугами консультантів, необхідно познайомитися з пропозиціями обладнання на ринку, щоб як мінімум мати власну думку. Зробити це можна кількома шляхами:
- спокійно та методично переглядати інформацію на Інтернет-сайтах виробників, постачальників, читати огляди на професійних сайтах. Аналізуйте.
- відвідувати галузеві виставки – оберемками збирати всі буклети, прайс-листи, слухати стендистів, дивитися на демонстрацію процедур, по можливості не соромитися пробувати їх на собі. Загалом, виставка – це справжній полігон для збирання інформації. Але тільки збирання, а не покупки! Про це – у наступному правилі.
Друге правило – “не поспішати”
Не ставте жертвою маркетингових ігор постачальників обладнання. Вас будуть заманювати знижками, розстрочками, сезонними акціями та навіть безкоштовними консультаціями з салонного бізнесу. Головне завдання цих маневрів – продати своє обладнання, не забувайте про це. Якщо “клюнете” на це, помітити не встигнете, як на додачу до того, що дійсно потрібно, станете власником чогось непотрібного, нав’язаного ззовні. Пам’ятайте – ринок обладнання салонів краси розвивається так само швидко, як і ринок самих салонів краси, з’являються все нові фірми, які бажають зробити швидкі гроші на ринку салонних послуг, що швидко зростає. Особливо загрожує робити покупки на виставках, коли довкола гримить музика, жарко, тісно і людно – всі ці відволікаючі чинники розсіюють увагу, притуплюють пильність і роблять покупку поспішною і не продуманою. Так що, не поспішайте з вибором. Зберіть якнайбільше інформації – буклетів, прайс-листів і вирушайте все це читати в спокійній домашній обстановці.
Третє правило – “відповідати концепції салону”
Вибір обладнання салону краси залежить від концепції самого салону, кількості квадратних метрів, кількості кабінетів та передбачуваних послуг. І вже точно потрібно взяти до уваги рівень салону краси. Якщо, наприклад, створюється салон краси бізнес-класу, то китайське обладнання виглядатиме в ньому як гнилий зуб у голлівудській посмішці, і навпаки – до чого вам перукарські крісла в дизайні від Porche ціною 9 тисяч євро за штуку?
Четверте правило – “поєднання” обладнання салону краси,
Ще вищий пілотаж при підборі обладнання салону краси, це розуміння того, які процедури та технології в індустрії краси поєднуються один з одним, посилюючи ефект. Наприклад, якщо ви для корекції фігури вибрали апарат з міостимуляції, то непогано б розуміти, що з цією технологією корекції фігури добре обзавестися і апаратом для проведення лімфодренажу. При поєднанні цих методик посилюється ефект, досягаються набагато більші результати, з’являється можливість формувати комплексні програми. Є й обернені приклади, коли одне обладнання зовсім не поєднується з іншим – надто суперечливі методики впливу.
П’яте правило “ергономіка”
Часто забувають про те, що обладнання служить людям, а чи не навпаки. Тобто клієнту як мінімум, має бути зручно сидіти в перукарському кріслі, а косметологічна кушетка під клієнтом вагою понад 100 кг. не повинна рипіти, а тим більше розламуватись надвоє. Але крім клієнтів, у нас з вами є персонал – і від того, наскільки зручним кріслом ви забезпечите, наприклад, кабінет косметолога, залежатиме працездатність та настрій вашого фахівця. А якщо в останньої через дві години роботи затікає спина, то про яку послугу можна говорити і про яку посмішку наступному клієнту?
Шосте правило: “подумати про майбутнє”
У момент придбання обладнання салону краси мало хто думає про те, що будь-яка техніка ламається. Отже, у вас можуть бути простої, якщо ремонт затягнеться. Тому варто поцікавитись тим, чи є у постачальника профілактичне обслуговування та ремонтний сервіс.
Сьоме правило: “економіка”
Не завжди найдорожче обладнання салону краси має кращі показники рентабельності. Зрозуміло, що шукати краще не найдорожчу техніку, а найкращу за співвідношенням ціна/якість. Саме так, тому що іноді коли в чисельнику приємна (порівняно невелика) сума, на жаль – у знаменнику якість прагнути до нуля. Таке співвідношення, абсолютно непридатне для використання в салонах краси, наприклад у соляріїв ціною 5-6 тисяч доларів, фотоепілятори ціною в 20 тисяч євро і в кожному сегменті салонного обладнання є такі приклади. Є ще одна важлива деталь: поточні витрати на утримання самого обладнання та витрати при проведенні процедур. Наприклад, у відомого апарату LPG кожен клієнт повинен використовувати спеціальний костюм, без якого не можна проводити процедури. А це не найдешевший виріб. Звичайно, рентабельність такої послуги нижча, ніж при використанні інших технологій корекції фігури, які не вимагає від клієнта “спецодягу” і цю обставину слід враховувати при виборі обладнання. Так само справа і з соляріями – якщо все добре порахувати, включаючи необхідність періодичної заміни ламп, легко помітити, що деякі моделі соляріїв насправді збиткові.
Восьме правило: “ми припускаємо, а клієнт має в своєму розпорядженні”
Дев’яте правило: “Ксерокс – це Xerox, а плеєр (walkman) – це Sony”
Копіювальна техніка була винаходом компанії Xerox, а перші плеєри випустили до Sony. Ці виробники залишаються лідерами цих груп товарів вже третій десяток років. Ось чому, за інших рівних умов я радив би вибирати те обладнання, за яким стоїть початковий винахідник. Наприклад, салонне обладнання для безголкової мезотерапії сьогодні можна купити у кількох постачальників – Німеччина, Італія та ін, але при цьому саме у фірмі Nora Bode працює та людина, яка вигадала принцип кисневої мезотерапії. І ця фірма завжди буде лідером, розвиватиме своє обладнання, додаватиме щороку нові можливості – що, власне, і відбувається. А решта йтиме слідом, копіюючи те, що зможуть. Вони приречені на відставання, а той, хто придбає їхнє обладнання, буде вторинним на ринку.
Десяте правило: “знати про типові помилки попередників”
Багато типових помилок при виборі салонного обладнання можна звести до наступних:
- слухати лише себе, вчитися на власних помилках
- копіювати те, що добре працює у сусідів
- купувати обладнання під спеціаліста (кому воно буде потрібно, якщо він піде?)
- сліпо довіряти при виборі обладнання директорам салонів краси, майстрам та спеціалістам, а ще гірше – продавцям обладнання.
- не враховувати дев’ять попередніх правил.
Отже, добре підібране обладнання салону краси або СПА обладнання – те, що:
- підходить рівню салону краси або СПА-салону, відповідає його концепції (не надто дороге та не надто дешеве).
- забезпечує клієнтам видимий, видимий ефект і не призводить до побічних наслідків.
- зручне для клієнта та для персоналу – за ергономічними показниками.
- приносить гроші, тому що затребуване і тому що витрати на його обслуговування набагато нижчі, ніж виручка від його використання.
- не часто ламається, не надто швидко застаріває – морально та фізично.
При виборі постачальника обладнання салону краси необхідно враховувати такі пункти:
- чи встановлені в салонах краси апарати і де вони знаходяться
- як давно ця модель обладнання є на ринку
- як довго постачальник працює на ринку та яка його репутація;
- ресурс обладнання, деталей та наконечників
- чи здійснює постачальник сервісну підтримку проданого обладнання – гарантійно та післягарантійно;
- вартість постгарантійного обслуговування,
- чи використовуються витратні матеріали, їх кількість та вартість, наявність на складі, перебої з поставками,
- які вимоги до кваліфікації персоналу, який працюватиме на цьому устаткуванні.
- чи має постачальник сервісний центр з навчання персоналу;
- чи є у нього в наявності сертифікати на обладнання, що продається.
Додам лише ще одну ложку дьогтю: на жаль – серед постачальників обладнання салонів краси та СПА-обладнання поки що не склалося справді великих гравців ринку, у яких можна було б закупити повну лінійку обладнання. Щоб сформувати прийнятний комплект обладнання нам доводиться вибирати найкраще у десятків постачальників. Іноді навіть – по одній позиції. І набирається в нас як правило мінімум півтора-два десятки постачальників.